BALETOWA 104, 02-867 WARSZAWA
PRZEMYSŁOWA 4A, 08-500 RYKI
§1. Definicje
1.1 . Terminy użyte w niniejszych ogólnych warunkach sprzedaży należy rozumieć następująco:
1.1.1. OWS – oznacza ogólne warunki sprzedaży przedstawione poniżej,
1.1.2. Sprzedawca – NORGPOL Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Baletowej 104, 02-867 Warszawa z oddziałem przy ul. Przemysłowej 4a, 08-500 Ryki,
1.1.3. Kupujący – podmiot prowadzący działalność gospodarczą, który składa zamówienie,
1.1.4. Strony / Strona – Sprzedawca i Kupujący, razem lub osobno,
1.1.5. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży, lub jakąkolwiek inną umowę zawartą pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
§2. Umowa sprzedaży
2.1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży dochodzi w momencie, gdy Kupujący złoży zamówienie w formie pisemnej, a Sprzedający potwierdzi jego przyjęcie lub z chwilą dostarczenia towaru Kupującemu. Zamówienie powinno zawierać nazwę oraz wymiary zamawianego asortymentu, jego ilość a także termin realizacji i adres dostawy. Sprzedawca jest uprawniony do przyjęcia lub odrzucenia zamówienia.
2.2. Wszelkie zmiany w złożonym zamówieniu mogą być zgłaszane w formie pisemnej przez Kupującego nie później niż do momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia przez Sprzedającego. Późniejsze zmiany będą traktowane jako kolejne zamówienie, które będzie realizowane zgodnie z OWS.
2.3. Termin dostawy lub odbioru zamówienia będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Stronami.
2.4. Zamówienia wyrobów ze szkła będą realizowane na podstawie indywidualnej wyceny sporządzonej przez Sprzedawcę.
§3. Warunki dostawy
3.1. Towar będzie dostarczany na warunkach określonych w Umowie. W przypadku gdy miejsce, sposób oraz termin dostawy nie zostały uzgodnione podczas zawierania Umowy Sprzedaży, Strony powinny uzgodnić to w formie pisemnej..
3.2. W przypadku sprzedaży towaru gdzie odbiór i transport leży po stronie Kupującego:
3.2.1. Wydanie towaru powinno być potwierdzone czytelnym podpisem na dokumencie WZ (wydanie zewnętrzne) umożliwiającym identyfikację podpisującego. Kupujący ma obowiązek sprawdzić towar pod względem ilościowym oraz jakościowym przez podpisaniem dokumentu WZ. Reklamacje po podpisaniu dokumentu odbioru towaru dotyczące braku w ilości oraz uszkodzeń mechanicznych nie będą uwzględniane.
3.2.2. Jeśli środek transportu nie spełnia wymogów załadunkowych Sprzedawcy pod względem technicznym lub BHP, ciężaru związanego z towarem lub niebezpieczeństwem przypadkowej jego utraty / uszkodzenia, Sprzedawca może odmówić załadunku.
3.3. Sprzedawca jest odpowiedzialny za przypadkową utratę lub uszkodzenie towaru do momentu, kiedy towar będzie gotowy do rozładunku w miejscu wskazanym przez Kupującego chyba, że wynika inaczej z ustalonych warunków dostawy. Całkowita odpowiedzialność za rozładunek towaru leży po stronie Kupującego, chyba że strony ustalą inaczej.
§4. Stojaki drewniane, metalowe
4.1. Towary mogą być dostarczane przez Kupującego na stojakach drewnianych i/lub na stojakach metalowych.
4.2. Kierowca po rozładunku towaru zostawia stojaki w miejscu rozładunku. Kupujący ma umożliwić Sprzedawcy odbiór stojaków w terminie ustalonym z Sprzedawcą.
4.3. W przypadku zwrotu przez Kupującego uszkodzonego stojaka Sprzedający ma prawo do obciążenia Kupującego kwotą stanowiącą równowartość nowego stojaka.
4.4. Po odbiorze stojaków wykonana zostaje korekta faktury na odebrane stojaki chyba, że strony ustalą inaczej.
§5. Termin płatności
5.1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Sprzedawca wystawi Kupującemu fakturę VAT, na której zostanie określony termin oraz sposób zapłaty.
5.2. Faktura z odroczonym terminem płatności będzie dostarczana drogą elektroniczną w formie e-faktury. Za opóźnienia w zapłacie Sprzedawca będzie oczekiwać zapłaty odsetek w wysokości ustawowej za opóźnienia w transakcjach handlowych
5.3. W przypadku ustalenia przedpłaty w Umowie Sprzedaży, Sprzedawca rozpoczyna realizację takiej umowy w momencie zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy.
5.4. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty za towar w terminie wskazanym na fakturze
5.5. W przypadku opóźnień Kupującego w płatnościach, Sprzedawca ma prawo poinformować Kupującego o zmianie terminu planowanej dostawy albo wstrzymać produkcję do czasu zapłaty zaległych zobowiązań. Sprzedający ma również prawo do skrócenia lub anulowania Kupującemu ustalonego terminu płatności.
5.6. W przypadku ustalenia limitu kredytowego przez Strony, Sprzedawca może odmówić zawarcia umowy sprzedaży po jego przekroczeniu do czasu dokonania przez Kupującego wpłaty umożliwiającej realizację nowego zamówienia do wysokości limitu kredytowego.
§6. Zgłaszanie wad produktu
6.1. Wady ilościowe, jakościowe, stłuczka:
6.1.1. Reklamacje ilościowe i mechaniczne zauważone przy odbiorze muszą być zgłoszone w formie pisemnej na email. Email musi opisywać stan otrzymanego towaru wraz ze wskazaniem charakteru, miejsc uszkodzeń oraz przyczyn wystąpienia wad lub uszkodzeń oraz dokumentację w formie zdjęć uszkodzeń.
6.1.2. Sprzedawca udzieli pisemnej odpowiedzi na zgłoszoną reklamację po otrzymaniu kompletnej dokumentacji, zgodnie z punktem 6.1.1.
6.2. Każda zgłoszona reklamacja musi być udokumentowana fakturą. W przypadku uznania reklamacji, do towaru na reklamowanej fakturze wystawiona zostanie faktura korygująca, a następnie wystawiona zostanie nowa faktura z pozycjami reklamacyjnymi.
§7. Odpowiedzialność sprzedawcy
7.1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego tylko za szkody spowodowane przez Sprzedawcę, których maksymalna wartość jest ograniczona do wartości reklamowanego towaru w odniesieniu do jego wartości z faktury.
7.2. Kupującemu nie przysługują roszczenia:
7.2.1. z tytułu rękojmi za wady towaru,
7.2.2. za niedotrzymanie terminu realizacji dostawy przez Sprzedającego,
7.2.3. za inny odcień i inne właściwości fizyczne towarów dostarczonych podczas kolejnych dostaw,
7.2.4. za uszkodzenia mechaniczne i inne spowodowane czynnikami zewnętrznymi, które powstały podczas magazynowania towaru przez Kupującego,
7.2.5. za straty powstałe na wskutek zasadnej reklamacji,
7.2.6. za wady ukryte lub widoczne wynikające z nietypowego stosowania, użytych nieodpowiednich metod instalacji (sylikony, kleje, które mogą wejść w reakcję chemiczną z towarem), przekształcenia, obróbki oraz czyszczenia towaru.
§8. Odpowiedzialność sprzedawcy
8.1. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszych OWS stosuje się obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego o Umowie Sprzedaży.
8.2. Wszelkie spory mogące powstać w trakcie współpracy, Strony będą starały się rozwiązać polubownie, a jeżeli to będzie niemożliwe – spory będą rozstrzygane przez polskie sądy – sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
8.3. W przypadku wyniknięcia sporu pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym, którego siedziba lub miejsce dostarczenia towaru jest poza granicami Polski, obowiązującymi przepisami są przepisy prawa polskiego oraz sądy znajdujące się na terytorium Polski.